Майстер-клас

Урок майстер-клас.

Прийом зворотного зв'язку "Долоньки". (Слайд 1)
Учитель: Добрий день шановні колеги! Я рада зустрічі з Вами і сподіваюся на вашу допомогу і співробітництво на уроці майстер класу. Простягаючи Вам свої долоньки, я запрошую до спільної роботи, якщо ви приймаєте мою пропозицію, то відкрийте назустріч мені свої долоні, а якщо ні - відверніть їх від мене. Дякую за підтримку, починаємо наш урок.
Прийом "Асоціації", виконується на тлі легкої музики голосів природи.
(Слайд 2).
Учитель: Природа : Як часто ми чуємо це слово, воно народжує у нас різні асоціації та образи. Я пропоную Вам, протягом двох хвилин, на запропонованих Вам для роботи творчих листках, відобразити своє бачення природи. (слайди 3-9).
Учитель: А тепер я попрошу всіх показати свої роботи. (Демонстрація робіт) Не дивно, що немає жодного повторюваного малюнка, адже світ природи багатоликий і неповторний. Для кого це чарівний світ квітки або біг хвилі, для іншого-таємничий ліс, а в образах третіх- наша унікальна планета.
А чим неповторна наша планета? (Відповіді учасників, що тільки на нашій планеті є життя).
А як би ми відповіли на питання, що таке природа? (2-3 думки учасників). А тепер давайте заслухаємо визначення, яке дає Великий тлумачний словник української мови. (10 Слайд).
ПРИЙОМ "Най-най".
·         Вірно, ви побачили в ньому людину, як невід'ємну частину Природи. І, безумовно, ми не можемо не знати світ, частиною якого ми є, щоб встановити з ним гармонійні відносини. Тому з давніх часів людина вивчає і осягає таємниці цього загадкового і неповторного світу. А скільки чарівних створінь нам подарувала Природа! Ось тільки деякі з них:
·         сама найбільша споруда, побудована живими організмами - Великий бар'єрний риф в Квінсленді, на північно-східному узбережжі Австралії. Він простягається на 2027 км, при ширині до 72 км. (11 Слайд)
• найбільший квітка-рафлезія Арнольді, діаметр квітки близько метра, росте на островах Суматра, Ява і Калімантан. (12 Слайд)
• найбільша тварина - синій кит, розмір 33метра, 140 т маса, серце важить 600-700 кг (Слайд13)
 • самі швидким наземним ссавцем є гепард, наздоганяючи видобуток, він може розвинути швидкість до 120 км / год (Слайд14)
• найтовстіше дерево-баобаб. При висоті-20м і обхваті стовбура-20м, в дереві може накопичуватися до 120 тис. л води. (Слайд15)
• найдовша змія - анаконда, був зареєстрований екземпляр завдовжки 11м 43 см (16 Слайд)
Учитель: Список цей можна продовжувати і продовжувати. Ми його будемо поповнювати, вивчаючи чарівну науку-Біологію. Як і в будь-якій науці у неї є свої об'єкти. Знайти об'єкти вивчення Біології допоможе Вам моя підказка: із запропонованих мною об'єктів знайдіть зайвий і поясніть, чому ви так вважаєте. (Слайд: 17).
• Камінь -Гриби-вода - хмара
• Гладіолус-клен –пшениця - крокодил
• Бактерії - вода-повітря-сніг
• Голка - книга-мімоза-шафа.
Прийом "Четвертий - зайвий".
Учитель: Що ж у нас вийшло? Ми зібрали всіх представників царств живої природи, які і є об'єктами вивчення біології. (Слайд18).
Як Ви думаєте, чому всі вони стали об'єктами вивчення біології? І що вивчає, на ваш погляд, ця наука?
Відповідь: Усі названі об'єкти-живі організми, наука, що вивчає живу природу - Біологія. (Слайд19).
Біологія розкриває перед нами багато таємниць і загадок і щоб пізнати їх ми повинні бути дуже спостережливими.
Я пропоную невеличкий конкурс "Що б це значило?"
(Демонстрація слайдів: 20-23. )
• 20-папороть
• 21-лишайник
• 22-палочник
 • 23-плоди фінікової пальми).
Учитель: Чому всі побачені істоти ми можемо назвати живими? (Робота з творчими листами, висунення гіпотез).
Ознаки живих організмів:
• зростають
• розмножуються
 • харчуються
• дихають
• складаються з клітин (24 Слайд)
Учитель: Молодці! Ми так добре попрацювали.
Пропоную вам поміркувати над питанням, які цілі були поставлені мною на даний урок? (Слайд25).  (Виступи учасників).
 Учитель: А тепер, давайте подивимося, чи збіглися наші думки. Як ви вважаєте, чи вдалося нам реалізувати поставлені цілі?
Прийом "Світлофор".
(Двоколірні картки – червона, зелена.) При позитивному затвердження. - Повернути вчителю зеленої стороною, при негативному - червоною).
Рефлексія.
На пам'ять про нашу сьогоднішню зустріч ви залишите мені плід вашого спільної праці - біологічний колаж і ваші портретики, що показують як ви, відчували себе на нашій зустрічі.
Я прошу на ваших творчих листах намалювати:
1. Якими Ви були на початку нашої зустрічі
2. В кінці зустрічі.
Прийом зворотного зв'язку "смайлики". (26Слайд).
Прийом зворотного зв'язку "Анкетування", методом незакінченого пропозиції. (27 Слайд).
Із запропонованих далі пропозицій я дуже попрошу Вас вибрати 2-найвагоміших для Вас і доповнити їх своїми думками:
- На майстер-класі я :
 - Найцікавішим для мене сьогодні було:
- У своїй подальшій роботі я:
 Я побажав би ведучому урок учителю:
- Я б хотів порадити:
 Учитель: Ставлячи крапку нашої зустрічі, на правах ведучого, доповнити наш колаж, я хотіла б моїм баченням сучасної біології, яке я висловила так: Біологія? Біологія!  Біологія… (28 Слайд).
Учитель:
Біологія? (Те що багато таємниць і загадок).
Біологія! (Дивні і чудові творіння Природи).
Біологія… (Шлях цієї науки довгий і незупинний)

Я пропоную порівняти дві квітки, які я тримаю в руках - жива квітка і штучний. Що викликає у Вас більше захоплення? (Відповіді учасників). Безумовно, живу квітку. Я щиро дякую вам за нашу спільну роботу і дуже хочу подарувати цю квітку найактивнішому учаснику зустрічі. Хто він? Підкажіть мені. (Дарує квітка найактивнішому учаснику уроку). Я думаю, що використовуються сьогодні на уроці методичні прийоми допоможуть Вам у роботі. Успіхів Вам і творчості! До побачення!

Немає коментарів:

Дописати коментар

 Доброго ранку усім. Насамперед хочу відзначити тих учнів ,хто з відповідальністю ставиться до уроків,слідкує за розкладом,виконує домашні з...