Урок майстер-клас.
Прийом зворотного
зв'язку "Долоньки". (Слайд 1)
Учитель: Добрий день шановні колеги! Я рада зустрічі з Вами і сподіваюся на вашу
допомогу і співробітництво на уроці майстер класу. Простягаючи Вам свої
долоньки, я запрошую до спільної роботи, якщо ви приймаєте мою пропозицію, то
відкрийте назустріч мені свої долоні, а якщо ні - відверніть їх від мене. Дякую за підтримку, починаємо наш урок.
Прийом "Асоціації", виконується на тлі легкої музики
голосів природи.
(Слайд 2).
Учитель: Природа : Як часто ми
чуємо це слово, воно народжує у нас різні асоціації та образи. Я пропоную Вам,
протягом двох хвилин, на запропонованих Вам для роботи творчих листках,
відобразити своє бачення природи. (слайди 3-9).
Учитель: А тепер я попрошу всіх показати свої роботи.
(Демонстрація робіт) Не дивно, що немає жодного повторюваного малюнка, адже
світ природи багатоликий і неповторний. Для кого це чарівний світ квітки або
біг хвилі, для іншого-таємничий ліс, а в образах третіх- наша унікальна
планета.
А
чим неповторна наша планета? (Відповіді
учасників, що тільки на нашій планеті є життя).
А
як би ми відповіли на питання, що таке природа? (2-3 думки учасників). А тепер давайте заслухаємо визначення, яке
дає Великий тлумачний словник української мови. (10 Слайд).
ПРИЙОМ "Най-най".
·
Вірно, ви побачили в ньому людину, як
невід'ємну частину Природи. І, безумовно, ми не можемо не знати світ, частиною
якого ми є, щоб встановити з ним гармонійні відносини. Тому з давніх часів
людина вивчає і осягає таємниці цього загадкового і неповторного світу. А
скільки чарівних створінь нам подарувала Природа! Ось тільки деякі з них:
·
сама найбільша споруда, побудована
живими організмами - Великий бар'єрний риф в Квінсленді, на північно-східному
узбережжі Австралії. Він простягається на 2027 км, при ширині до 72 км. (11
Слайд)
• найбільший квітка-рафлезія Арнольді, діаметр квітки близько метра, росте
на островах Суматра, Ява і Калімантан. (12 Слайд)
• найбільша тварина - синій кит, розмір 33метра, 140 т маса, серце важить
600-700 кг (Слайд13)
• самі швидким наземним ссавцем є
гепард, наздоганяючи видобуток, він може розвинути швидкість до 120 км / год
(Слайд14)
• найтовстіше дерево-баобаб. При висоті-20м і обхваті стовбура-20м, в
дереві може накопичуватися до 120 тис. л води. (Слайд15)
• найдовша змія - анаконда, був зареєстрований екземпляр завдовжки 11м 43
см (16 Слайд)
Учитель: Список цей можна продовжувати і продовжувати. Ми
його будемо поповнювати, вивчаючи чарівну науку-Біологію. Як і в будь-якій
науці у неї є свої об'єкти. Знайти об'єкти вивчення Біології допоможе Вам моя
підказка: із запропонованих мною об'єктів знайдіть зайвий і поясніть, чому ви
так вважаєте. (Слайд: 17).
• Камінь -Гриби-вода - хмара
• Гладіолус-клен –пшениця - крокодил
• Бактерії - вода-повітря-сніг
• Голка - книга-мімоза-шафа.
Прийом "Четвертий - зайвий".
Учитель: Що ж у нас вийшло? Ми зібрали всіх представників
царств живої природи, які і є об'єктами вивчення біології. (Слайд18).
Як Ви думаєте, чому всі вони стали об'єктами
вивчення біології? І що вивчає, на ваш погляд, ця наука?
Відповідь: Усі
названі об'єкти-живі організми, наука, що вивчає живу природу - Біологія.
(Слайд19).
Біологія розкриває перед нами багато таємниць і загадок і щоб пізнати їх ми
повинні бути дуже спостережливими.
Я пропоную невеличкий конкурс "Що б це значило?"
(Демонстрація слайдів: 20-23. )
• 20-папороть
• 21-лишайник
• 22-палочник
• 23-плоди фінікової пальми).
Учитель: Чому всі побачені
істоти ми можемо назвати живими? (Робота з творчими листами, висунення
гіпотез).
Ознаки живих організмів:
• зростають
• розмножуються
• харчуються
• дихають
• складаються з клітин (24 Слайд)
Учитель: Молодці! Ми так добре попрацювали.
Пропоную вам поміркувати над питанням, які цілі
були поставлені мною на даний урок? (Слайд25). (Виступи учасників).
Учитель:
А тепер, давайте подивимося, чи збіглися наші думки. Як ви вважаєте, чи вдалося
нам реалізувати поставлені цілі?
Прийом "Світлофор".
(Двоколірні картки – червона, зелена.) При
позитивному затвердження. - Повернути вчителю зеленої стороною, при негативному
- червоною).
Рефлексія.
На пам'ять про нашу сьогоднішню зустріч ви
залишите мені плід вашого спільної праці - біологічний колаж і ваші портретики,
що показують як ви, відчували себе на нашій зустрічі.
Я прошу на ваших творчих листах намалювати:
1. Якими Ви були на початку нашої зустрічі
2. В кінці зустрічі.
Прийом зворотного зв'язку
"смайлики". (26Слайд).
Прийом зворотного зв'язку "Анкетування", методом незакінченого пропозиції. (27 Слайд).
Із запропонованих далі пропозицій я дуже попрошу
Вас вибрати 2-найвагоміших для Вас і доповнити їх своїми думками:
- На майстер-класі я :
- Найцікавішим для мене сьогодні
було:
- У своїй подальшій роботі я:
Я побажав би ведучому урок учителю:
- Я б хотів порадити:
Учитель:
Ставлячи крапку нашої зустрічі, на правах ведучого, доповнити наш колаж, я
хотіла б моїм баченням сучасної біології, яке я висловила так: Біологія?
Біологія! Біологія… (28 Слайд).
Учитель:
Біологія? (Те
що багато таємниць і загадок).
Біологія!
(Дивні і чудові творіння Природи).
Біологія…
(Шлях цієї науки довгий і незупинний)
Я пропоную
порівняти дві квітки, які я тримаю в руках - жива квітка і штучний. Що викликає
у Вас більше захоплення? (Відповіді учасників). Безумовно, живу квітку. Я щиро
дякую вам за нашу спільну роботу і дуже хочу подарувати цю квітку
найактивнішому учаснику зустрічі. Хто він? Підкажіть мені. (Дарує квітка
найактивнішому учаснику уроку). Я думаю, що використовуються сьогодні на уроці
методичні прийоми допоможуть Вам у роботі. Успіхів Вам і творчості! До
побачення!
Немає коментарів:
Дописати коментар